F/a zoekt campagnebeeld

In het najaar van 2019 organiseert het Vlaams Architectuurinstituut de tweede editie van het Festival van de architectuur (F/a). Het thema ligt al vast, nu nog een goed campagnebeeld.  Met een oproep naar architecten, kunstenaars, fotografen en vormgevers gaan we op zoek naar het meest geschikte beeld. Bepaal jij mee de identiteit van F/a 2019?

Festival van de architectuur
Het Festival van de architectuur (F/a) is een interdisciplinair evenement dat inzoomt op het belang van architectuur voor een goed ontworpen leefomgeving. We nodigen niet alleen ontwerpers, maar ook kunstenaars en gebruikers uit om hun interpretatie en ervaring over architectuur te delen. Met het festival biedt het Vlaams Architectuurinstituut een platform voor kruisbestuiving, waarop al deze actoren elkaar ontmoeten.

Het Festival van de architectuur is een tweejaarlijks evenement. Iedere editie nodigen we een andere stad uit als host. Na een succesvolle eerste editie in Antwerpen strijkt het F/a volgend jaar neer in Gent. In samenwerking met Gents stadsbouwmeester Peter Vanden Abeele en Kunstencentrum Vooruit geven we ons programma vorm. Iedere editie heeft een ander thema dat als rode draad doorheen het programma loopt. In 2019 kozen we voor het thema ‘Verbind!’, dat het belang van verdichting benadrukt.

Campagnebeeld
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Dat geldt ook voor het campagnebeeld van het Festival van de architectuur. Jouw ontwerp moet in één oogopslag duidelijk maken welke boodschap het festival uitdraagt. Het campagnebeeld speelt dan ook een cruciale rol, in de communicatie maar ook in de identiteit van het F/a.

Wat bieden we jou?

  • Het campagnebeeld krijgt een centrale plaats in de communicatie rond het F/a. Zowel online als offline speelt jouw ontwerp de hoofdrol. 
  • Uit alle inzendingen selecteren we drie beelden. Deze drie kandidaten krijgen 500 euro om hun beeld verder uit te werken.
  • Kom je als winnaar uit de bus? Dan blijf je betrokken bij de verdere uitwerking van de communicatiecampagne. Je wordt betaald voor de auteursrechten en we voorzien een correcte vergoeding voor eventuele verdere toepasingen op het beeld (bv animatie, film...)


Deadline
Bezorg ons jouw ontwerp en alle nodige informatie vóór 21 oktober 2018

Meer informatie
Meer informatie over de selectieprocedure en richtlijnen voor het aanleveren van je ontwerp vind je in toegevoegd document: Oproep campagnebeeld F/a 2019

Trefwoorden: 

Corporate partners

Retail Estates

Project partners

Cultural partners