Architectuurarchief Vlaanderen ziet het levenslicht

, ,
Copyright

Vlaanderen heeft zijn eigen architectuurarchief. 1 januari 2018 smelten het Centrum Vlaamse Architectuurarchieven (CVAa) en het Architectuurarchief van de Provincie Antwerpen (APA) samen tot het Architectuurarchief Vlaanderen. Het Architectuurarchief zal opereren als de erfgoedafdeling van het Vlaams Architectuurinstituut. Zo wordt het een volwaardig sectorinstituut voor de architectuur, met de grootste collectie architectuurarchieven in Vlaanderen.

Het Architectuurarchief Vlaanderen wordt dé referentie voor archieven en erfgoed van architectuur en stedenbouw in Vlaanderen, met de zeer waardevolle collectie van APA als basis. Tegelijk heeft het Architectuurarchief de ambitie om de dienstverlenende werking die het CVAa uitbouwde voort te zetten.

'Met het Architectuurarchief Vlaanderen en de inbedding in het Vlaams Architectuurinstituut willen we nog meer heden, verleden en toekomst met elkaar verbinden'

- Sofie De Caigny

Vlaams Architectuurinstituut